Коя Bug Tracking Software система използвате и защо?

+9 гласа
2,125 прегледа
попитан 2016 май 16 от Mihaela.Petrova. (3,040 точки)
етикетиран отново 2016 май 17 от Mitko Vasilev
Здравейте. Интересно ми е коя Bug Tracking Software система използвате във работата си и защо?  В момента в екипа ми имате разногласия дали да сменяме сегашанта BTS. Какви съвети бихте дали при избора на нова?

Благодаря предварително

3 отговори

+2 гласа
отговорени 2016 май 17 от Preslav.Ivanov. (2,300 точки)
избран 2016 май 17 от Mitko Vasilev
 
Най-добър отговор

Bug Tracking Software(BTS) или софтуер за проследяване на бъгове е софтуер, който се използва от QA(осигуряване на качество) екипи и разработчици за докладване на бъгове и проблеми.  BTS създават база данни, в която съхраняват информация относно докладвани бъгове. Информация като кой е докладвал, кога е докладвал, приоритета и важността на проблема, както и поведението му се съхраняват в тази база данни, което я прави основен източник на информация за същестуващите бъгове, който се използва от екипа разработчици. Пълноценното следене на бъговете е жизнено важно за добрата разработка на софтуер, тъй като позволява да се проследи възникването и развитието на бъговете през целия им „живот“, както и се създава история на предишни бъгове, които са възникнали.

Какво да имаме предвид ,когато си избираме BTS

  1. Възможност за управление на проекти: Много инструменти за проследяване на бъгове имат и възможности за управление на проекти. Като например таблица, която следи даден бъг от първото му откриване до отстраняването му. Трябва да решите дали ви трябват функции за управление на проекта или само проста система за следене на бъговете.
  2. Интегриране на други приложения: Някои BTS идват оборудвани с много допълнителни приложения. Трябва да обмислите дали са необходими на вашия екип или ще са ненужни.
  3. Технически или нетехнически: Инструментите за следене на бъговете могат да работят много задълбочно, в зависимост от уменията на потребителя. По-сложните инструменти изискват допълнително обучение, но дават много повече възможности и контрол, докато нетехническите инструменти изискват по-малко или никакво обучение, но пък дават по-малък контрол. Някои инструменти са с отворен код, което дава възможност за по-широко персонализиране за тези, които искат повече контрол върху работата им.
  4. Просто следене на бъгове или цял QA пакет: Следенето на бъгове е не само важна част за софтуерните разработчици,а и част от цялостната работа на QA екипите. Трябва да обмислите дали екипът ви се нуждае само от следене на бъговете или цялостен пакет за осигуряване на качеството, който освен да следи бъговете, има и други възможности, които могат да са полезни за екипа ви.
  5. Скалируемост: Много инструменти за следене на бъговете са създадени за определен брой потребители или тестове. Помислете колко членове на екипа ще го използват и колко теста ще се правят. Това ще ви помогне да изберете между пакет за малък бизнес или по-голям и неограничен пакет за мащабни проекти.
  6. Цена: В зависимост от нуждите на екипа ви, цените могат да варират. Много инструменти предлагат пробен период. Ако не се сигурни какви функции ще ви трябват е добра идея да се възползвате от пробния период и всички безплатни опции, които ви се предлагат, за да разберете от какво точно се нуждаете преди да си закупите даден продукт

Ползи от изполването на BTS

  • Помагат на екипа разработчици да направят висококачествен продукт
  • Възможностите за проследяване на бъгове и управление на проекта позволяват на екипа да прекарва по-малко време върху бъговете като ги управлява по-добре
  • Помага на екипа да има по-голям контрол върху продукта
  • Създава история за целия живот на даден бъг
  • Помага за поддръжката на новите бъгове по софтуера

коментиран 2016 май 17 от Preslav.Ivanov. (2,300 точки)
Ето и няколко BTS:

JIRA

Добри страни

Отначало JIRA се приемаше просто като софтуер за следене на проблеми, но се разрастна и стана страхотен инструмент за управление на проекти. Включването на продукти като Jira Agile внедри нови методологии. Заедно с Confluence се превръща в мощен инструмент за управление на проекти през цялото им разработване.

Отначало може да е малко сложно да се научи, но веднъж разбереш ли нещата, става много мощен инструмент. Всичко в Jira може да се конфигурира и разшири чрез допълнителни плъгини. Има достъпни голям брой приложения, които добавят нови възможности на системата.

Лоши страни

Платен е и то доста. Понякога може да работи много бавно. Има твърде много опции,бутони и тн. и е доста трудно да се работи с него в началото. Интерфейсът трябва да е по-опростен. Изпраща имейли за всеки един ъпдейт. В един момент става мноого досадно.

Ползи

Използва се за цялостно управление на проекта през целия му живот- планиране, Scrum, Kanban, следене на проблеми, управление на времето, документация. Има централизирано хранилище за документи за всеки проект.



Quality Center

Добри страни

Може да си пазите изискванията,тестовете и дефектите разделени по проекти. Можете да качвате данни към QC директно от Excel. Може да извадите доклад от всички изпълнени тестове заедно с резултатите от тях в прекрасни графики и таблици. Може да се прави ръчно и автоматизирано тестване. Множество тестове може да се изпълняват върху един и същ процес от много потребители едновременно

Лоши страни

QC е скъпичък, което го прави недостъпен за повечето потребители. Инсталацията и настройването му може да са трудни.

Ползи

Това е страхотен инструмент. Можете да го използвате за много неща:

Създаване на пакети от тестове
Добавяне на нови процеси за тестване
Качване на тестове от Excel документ
Изпълняване на тестовете и обработка на резутлатите от тях
Докладване на бъг и закачване към съответния тест
Свързване на тестовете с изискванията




HP ALM

Добри страни

Предлага много интегрирани инструменти за тестване. Допълнителни инструменти като HP Sprinter могат да се използват за записване на тестовите случаи и тези скриптове могат да са много полезни на хората,които тестват в последствие. Могат да се свързват дефекти с определени тестове. При промяна в състоянието на важни полета по време на работа се изпраща имейл.

Лоши страни

Отнема доста време да зареди и при сбъркана парола се изчаква дълго преди да покаже съобщението за грешка. Представянето на информация е доста слабо. Има толкова много възможности, че можеш да се изгубиш тотално преди да намериш каквото ти трябва. Има и доста неща за изпипване- копиране и поставяне на някои неща няма и се наляга да се правят отново и отново.

Ползи

Помага много при софтуерното тестване. Позволява управление на голям екип и работа върху голям проект. Лесно се управлява скоростта на работа на разработчици, QA инженери и мениджъри. Доста лесно се генерират доклади за изпълнението на различните тестове.



Microsoft Team Foundation Server(TFS)

Добри страни

TFS се справя страхотно с проследяването на бъгове и следенето и управлението при внедряване в различни среди. Много добре управлява изискванията, задачите, тестовете и всякакви други задачи. Може да се достъпва отдалечено през браузър, което го прави изключително полезен. Също така е интегриран във Visual Studio и е доста лесно да се използва.

Лоши страни

Понякога работи бавно с някои инструменти. Когато нямаш връзка със сървъра може да се появят доста грешки, които са объркващи. А и следи само промени по кода, които са направени в TFS.

Ползи

Позволява на разработчици в различни часови зони да работят по един проект. Прави разработката много по-ефективна.



Airbrake

Добри страни

Дава много добър поглед над всичко, което се случва, и е лесно да се следи и управлява проектът. Една от най-полезните възможности е да се следят exception-ите в тестова среда отделно от exception-ите в production, което дава възможност да се фокусирате само върху едните. Може да се интегрира със Slack, което е много полезно за следене на тези exception-и.

Лоши страни

Графичният интерфейс може да бъде по-изчистен. Не е особено лесен за работа, но в крайна сметка върши работа. Не може да се филтрират резултатите от тестовете,така че да покаже само най-важните неща.

Ползи

В днешно време всяко уеб приложение се нуждае от надежден начин да се логват грешките и да се информират моментално разработчиците. Airbrake се справя доста добре с това, предлага лесна интеграция с много сървиси и помага за бързото проследяване и премахване на проблемите.



Rollbar

Добри страни

Лесно се deploy-ва и има няколко начина за това.
Дава добър поглед върху грешките.
Може да се настрои доста прецизно какви известия да дава.
Могат да се игнорират определна група сходни грешки.
Всяка грешка може да има коментар за себе си.
Лоши страни

Твърде много ъпдейти наведнъж, които има как да да са по-лесни. „Mute“ функцията не винаги работи. Отнема доста бърникане докато успееш да пуснеш мета данни в докладите за event-и, особено ако искаш да са консистентни между сървъра и клиента. Не е трудно, но отнема доста време. Може би трябва да има по-подробна документация.

Ползи

Страхотен инструмент за следене на грешки в дадено приложение. Много добре следи и анализира и откриването и отстраняването на грешки е лесно и приятно. Например при JavaScript може да е изтощително да търсиш грешки, а с Rollbar този проблем го няма.
0 гласа
отговорени 2016 май 17 от Krasimir.Nikolov. (1,920 точки)
Ние използваме Jira
0 гласа
отговорени 2016 май 19 от kachar (310 точки)
В последните две компании в които съм работил се е използвало Redmine http://www.redmine.org/

Предоставя базови възможности  out of the box, но може да се разширява чрез конфигурации и плъгини за интеграции (git, agile, slack, http://www.redmine.org/plugins). Инсталацията и ъпдейтите някой път отнемат повече време.

Има добър user management и възможност за едновременно управление на много проекти с различна структура.
коментиран 2016 юни 2 от KoLeTo (100 точки)
Бих допълнил, че е безплатна. С използването на bitnami  се инсталира за минути. Много е лесна за управление, надграждане и се интегрира с TestLink. Получава се много приятно, особено когато изискванията към подобна система не са огромни и претенциозни. Използваме я от 3 години и е без грешка.
...