Здравей Калояне,
Аз мога да отговоря за iOS частта.
Там нещата са доста по-прости. Стандартно визията на всеки екран не се прави за различни резолюции, а само за таблет и за телефон (всяко правило си има изключения при странни дизайни). Идеята е да направиш един дизайн, който да се уразмерява сам, спрямо размера на устройството. И отделно един дизайн за таблети, който да използва пълноценно многото пространство.
Всяка картинка(асет) се прави в 3 размера и след това самата операционна система решава коя да използва в дадения момент (това е доста упростено обпснение на това какво се със снимките след като ги качиш в проекта :) ).
Предполагам, че ще правиш проекта на XCode. По-долу ти давам линк към най-добрите туториали, които съм намирал до сега. Друг полезен материал са лекциите на Paul Hegarty в Станфордския университет. Пуснати са безплатно за гледане и според мен са чудесно начало. В лекциите си той показва точно концепцията за дизайн на Епъл и защо не трябва да се придържаме към конкретен размер на екрана.
Ето и малко полезни линкове:
Tutorials:
https://www.raywenderlich.com/category/ios
iPhone Screen resolutions:
http://www.paintcodeapp.com/news/ultimate-guide-to-iphone-resolutions
Тук има доста информация за това, кое устройство с каква резолюция е и кой асет(снимка) използва. Както и още много полезна информация :)
http://iosdesign.ivomynttinen.com/
И великите лекции от Станфорд :)
https://itunes.apple.com/en/course/developing-ios-8-apps-swift/id961180099